• banner stranice

Pratite ovaj put: Craighall Bridge Loop kod Blairgowrieja.

Oni u određenoj dobi će se sjetiti stare linije A93 od Blairgowriea koja vijuga kroz strme šume Crayhall Gorgea i poznate tutnjave i cviljenja guma na Bailey Bridgeu.
Most je bio privremeno rješenje za tekući problem slijeganja, ali je dionica na kraju zatvorena 2008. godine kada je otvorena nova obilaznica.
Uvijek je uzbudljivo gledati kako brzo priroda vraća napuštene puteve i zgrade, a Craig Hallov dio ove kružne šetnje duž obala rijeke Ericht je glavna atrakcija.
Prilikom ulaska sa sjeverne strane, površina puta je na prvi pogled ravna.Naime, u boljem je stanju od novih dionica puta.
Ali što dublje idete, priroda više raste: trava se nazire da pokrije pločnik, grane drveća protežu se uz strane da udruže snage, bijela traka na sredini puta nestaje, zatrpana.
Stari put posebno je impresivan u kasnu jesen, kada šareni tepih opalog lišća skriva i najmanje tragove nekadašnje upotrebe.Most je još netaknut, mahovinasti blok na kraju gdje je nekada stajao semafor, a zaštitna barijera pored njega sada je zelena umjesto zarđala.
Iako je ovo nesumnjivo vrhunac šetnje, na tom putu ima u čemu uživati.Od Blairgowrie mosta pratite znakove Cateran Trail duž zapadne obale rijeke Ericht i možete doći do dva vidikovca u šumi.
Drugi od njih je Cargill's Leap, u kojem se kaže da je ministar izvan zakona Donald Cargill preskočio uzburkane vode uske jaruge kako bi hrabro pobjegao dragunima.
Cargill, rođen u Rattrayu, uvrijedio je Charlesa II odbijajući da prizna zakon kojim se uspostavlja biskup u Škotskoj, a kralj ga je skupo platio za izdaju.Iako je za dlaku pobjegao ovdje, na kraju je uhvaćen i pogubljen 1681.
Proizvodnja tekstila igrala je glavnu ulogu u prosperitetu regije 1800-ih, a rijeka je puna industrijske istorije, napuštenih ili obnovljenih zgrada, uključujući Oakbank Mill, prvi mlin za jutu u Škotskoj.
Staza se nastavlja kroz mješovitu šumu s mnogo ruševina i mnogo prirodnih skulptura, kao i odlično mjesto za promatranje crvenih vjeverica.Skrenuo sam sa Cattelan Trail-a ispred privatnog ulaza u Lonti, prešao most i popeo se asfaltiranim putem do Woodhead Farma.
Staza postaje sve grbavija i vlažnija, duž ruba šume, zatim skreće da pronađe prolaz između polja, pa kroz otvorene pašnjake do kapije pješačke staze gdje znakovi ukazuju na desno skretanje, kroz Middle Mose Farm i na A93 Cross the old.Craigal Road.Nekoliko kilometara ptičjeg pjeva, spokoja i ponovnog rađanja prirode završava se na metalnoj barijeri, a preko drumskog mosta opet ulazite na autoput A93.
Put nazad do Blairgoryja je uglavnom asfaltiran, ali postoji kratak dio puta kojim morate pažljivo hodati prije nego što dođete do parkinga s desne strane.Vratite se, pratite stazu označenu "Cargill's Leap" i pratite drvene stepenice do mosta preko rijeke kod Oakbank's Mill-a.Pređite cestu, skrenite lijevo i vratite se na početnu tačku originalnom cestom uz rijeku.
1. Prođite do mosta Blergourie, skrenite lijevo i pratite Kateran stazu (označenu) duž rijeke Ericht.
2. Popnite se drvenim stepenicama lijevo, zatim pratite stazu desno, spustite se desno do vidikovca rijeke, zatim nastavite do Cargill Jump-a, pa opet uzbrdo da se vratite na stazu.
3. Držite se lijevo pored Oakbank Mill-a, a zatim skrenite desno na raskrsnici na cestu iza Brooklinn Mill-a.
4. Skrenite desno (Cateran Trail), pa opet desno na privatnom ulazu u Lornty, prijeđite most i pođite asfaltnom stazom.Prođite nekoliko vikendica s desne strane i nastavite do Woodhead Farma.
5. Idite ravno neravnim zemljanim putem uz rub šume do raskrsnice.
6. Vozite ravno označenom trakom između polja.Uđite u farmu ovaca kroz kapiju i pratite travnatu stazu do metalne kapije farme sa trotoarima.
7. Skrenite desno (strelica) i pratite stazu dolje kroz Middle Mouse Farm, a zatim skrenite lijevo na autoput do A93.
8. Pažljivo prijeđite i pratite stari put (označeni) preko metalne barijere iznad Bailey Bridgea i nastavite cestom koja završava na A93 kod Crayhall Bridgea.
9. Vratite se stazom do periferije Blergouriea (kratka dionica bez staze) i skrenite desno na parkiralište.Pređite preko i uzmite stazu (označena kao „Cargill's Leap”) koja vodi niz stepenice i preko mosta da se ponovo pridružite izlaznoj ruti u blizini Oakbank Mill-a i vratite se uz stepenice da biste započeli.
Nivo: Ugodan kružni tok uz rijeku i nazad uz stari napušteni put, pogodan za sve uzraste i nivoe kondicije uz primorske i šumske staze, rubove polja i staze.Na kratkoj dionici magistralnog puta nema trotoara, stoga budite oprezni.Neka područja su prilično blatna, preporučuje se dobar par cipela.Ruta prolazi kroz poljoprivredno zemljište i psi se pomno prate.Molimo zatvorite sva vrata.
Mapa: Ordnance Survey 1:50,000 Landranger Mapa 53 (Blairgowrie & Forest of Alyth); Mapa: Ordnance Survey 1:50,000 Landranger Mapa 53 (Blairgowrie & Forest of Alyth); Karta: Ordnance Survey 1:50,000 Landranger Map 53 (Blairgowrie & Forest of Alyth); Mapa: Ordnance Survey 1:50,000 Landranger Mapa 53 (Blairgowrie & Forest of Alyth);地图:Ordnance Survey 1:50,000 Landranger karta 53 (Blairgowrie & Forest of Alyth);地图:Ordnance Survey 1:50,000 Landranger karta 53 (Blairgowrie & Forest of Alyth); Karta: Ordnance Survey 1:50,000 Landranger Map 53 (Blairgowrie & Forest of Alyth); Mapa: Ordnance Survey 1:50,000 Landranger Mapa 53 (Blairgowrie & Forest of Alyth);OS 1:25,000 Tabela upravitelja resursa 381.
Turističke informacije: VisitScotland, Perth iCentre, 45 High Street, Perth, PH1 5TJ (tel. 01738 450600).